måndag 6 september 2010

Tips från coachen "Halv åtta hos mig" "Biggest loser Sverige"

Det ultimata underhållningsprogramet "Halv åtta hos mig" kickade igång igen med nya friska deltagare. Det är ju givetvis inte deltagarna som gör det, utan mr Helge och hans kommentarer. Dessa gör att mungipan smärta av de skrattsalvorna som han framkallar, det är vad jag kallar TV underhållning på hög nivå. Det är så genialiskt upplagt detta teveprogram att man bli nervös=) Ett trevlig inslag till är ju att kika på alla fantastiska måltider som skapas och avnjuts på bästa sändningstid.

Efter denna dumburks premiär var det dags för en annan höjdpunk, "Biggest loser Sverige". Ingenting som går upp emot att titta på hur människor svettas och skriker av smärta. Dessutom är det en extra knorr att en av deltagarna inte får vara med och leka mer om man inte lyckats med några nämnvärda prestationer under veckan. Kan inte hjälpa det MEN jag älskar när någon ska bli utröstad, spelar ingen roll vad det är!

Så summan av kardemumman är att först kikar man på ett matlagningsprogram, tassa iväg in till köket och pilla i sig lite gotta då finsmakaren inom en har väckts till liv, sen går man vidare till bantningsprogrammet och känner sakta men säkert hur ångesten kommer krypande. Mumsbiten som man snaskat i sig åker jojo genom kropp och hjärta och ett hysteriskt kli i benen infinner sig....  Det är vad jag kallar en perfekt tv-kväll!

Tudelluuuuuuuu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar