fredag 4 mars 2011

Tips från coachen-"Garderobsrensning"

Ut med det gamla och in med det nya! Varje halvår så kör jag ett race i garderoben och rensar ut allt skit som jag inte diggar längre. Det är som bomull för själen och framförallt så blir det plats i garderoben för att köpa nytt. Fantastisk ursäkt för att öppna upp plånkan och gå lös på vårkollektionen som ligger framför våra fötter som man nu vill sätta tänderna i. På höstkanten gör jag då självklart samma process och lufta runt bland trasorna. För att riktigt förtydliga det fina i kråksången genom att ta sig tid till att göra sig av med gamla tygbitar är att: Man får shoppa nytt!
Nya fina saker blir man glad över och självklart så skänker jag kläderna till bättre behövande. Fint litet ekorrhjul, jag shoppar, rensar, skänker och shoppar mer. Bidrag till att rädda världen på alla plan. Konsumtion för att styra upp finanskrisen, återvinning för miljön och rädda fattiga människor. Helt enkelt en vardagshjälte. Detta bara genom att slå upp garderobsdörrarna....
Tuuuuudeluuuu

Om det ändå vore min garderob... Nästa liv kanske.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar