lördag 23 juli 2011

Dukandiet



Jag håller på att plåga mig själv med att tappa lite i vikt. Är egentligen helt motståndare till dieter men denna fanns det levande bevis på att det funkar. 20kg på 3 månader lockade fett mycket.
Det braiga med Dukan är att dieten är uppdelad i fyra olika faser som man ska befinna sig i beroende på hur mycket vikt man vill tappa. Man går ner först och sen går man in i en ny fas som ska göra att man behåller sin nya vikt. Detenda  man behöver offra sen när dieten är klar är att ha en proteindag i veckan för resten av ditt liv. Hey I can do that. Dessa faser har fyra olika namn men de har inte jag lagt på minnet.
I första fasen äter man endast proteiner och mejeriprodukter av lågfetthalt under ett par dagar för att riva tag i kroppen och skaka om den.
I fas två fortsätter man ena dagen med endast protein och den andra dagen lägger man till grönsaker. Varvar man dessa tills önskad viktnedgång har uppstått. Jag befinner mig i fas 2 och längtar med hela mitt liv till att tassa in i fas 3 för då får man lägga till bröd, ost, pasta och en brak middag. Nog för att jag har fuskat men det är alltid kul när det är tillåtet.
Frågor på detta?

Tudeeeellluuu
xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar